3 voorbeelden van bekende merken die de online mogelijkheden verkennen Online events raken, communiceren en informeren dwars door je scherm heen. Merken en bedrijven zien dat ook. In dit artikel 3 voorbeelden van events die online plaatsvonden en impact hadden. Philips Innovation Award "Helaas maakten de omstandigheden het noodzakelijk dat we onze jaarlijkse grote finale veranderden in deze moeilijke tijden", zegt Emile Fauquenot, van de Philips Innovation Award. "Deze beslissing stelt ons in staat om de gezondheid en het welzijn van onze gasten te garanderen, terwijl we interessante en waardevolle inhoud creëren voor kijkers en media-aandacht voor onze startende deelnemers." De online finale terugzien? Ahold Delhaize: aandeelhoudersvergadering De aandeelhoudersvergadering van Ahold Delhaize kon begin april door de maatregelen rondom het Corona virus niet doorgaan, althans niet in de variant met live bezoekers. Daarom koos het supermarktmerk voor een snelle transformatie naar een online alternatief. Jessica Mooijer, Global Communications Ahold Delhaize: 'Samen met een geweldig team hebben we onze allereerste virtuele jaarlijkse aandeelhouders-vergadering neergezet. Uiteindelijk een mooi online event, we zijn blij dat het toch plaatsgevonden heeft en niet is uitgesteld.' AFAS: 2500 relaties in een escape room... 'Een online evenement waarbij je de deelnemers inhoud en flexibiliteit wil bieden, maar tegelijkertijd ook met elkaar wil verbinden. Dat was de uitdaging van de AFAS Open 2020. Gewapend met ruim 50 inhoudelijke video's en een avontuurlijke online escape room gingen de klantendagen van AFAS op maandagochtend 18 mei van start. En op basis van de eerste cijfers kunnen we spreken van een vliegende start', aldus het marketing en customer experience-team van AFAS. Lees het volledige online magazine van EventBranche.nl: Tip: lees ook deze artikelen Succesvolle online relatie events Online Teambuilding voor werken op afstand