EvenementOrganiseren.nl

4 tips voor de artistieke vertaling van entertainment

Door Blue Luna
In het EventBranche Magazine 1/2 Jaarboek, 180 pagina's met uiterste bruikbare informatie en inspiratie voor jouw volgende event, spreekt Wouter van Beek van Blue Luna over de artistieke vertaalslag van entertainment voor evenementen. Dat resulteert in 4 tips:

‘Of het nou gaat om een online, live of hybride event, Blue Luna werkt altijd al vanuit het meedenken in plaats van het louter boeken van een act: hoe maken we de artistieke vertaalslag van de doelstelling van het evenement en welke totaalprogrammering en welk entertainmentconcept zet je dan in om tot het gewenste effect te komen?’ In het EventBranche Magazine 1/2 Jaarboek, twee pagina's Wouter van Beek van Blue Luna over de meerwaarde van entertainment. Voor de lezers van EvenementOrganiseren.nl alvast vier bruikbare tips:

1. STA OPEN

Entertainment en artiesten op jouw evenement moet je niet volledig polijsten. Laat je verrassen en sta vooral open voor een andere, nieuwe invulling. Andere act of artiest, of met dezelfde artiesten tot een andere invulling komen. Dus doe geen aanvraag voor een boeking, maar ga in gesprek en stel de open vraag. Zo hielp Blue Luna de organisatie van de Gouden Giraffe aan de perfecte invulling met artiesten en acts waardoor de deelnemers in de Drive Thru glunderden vanachter hun autoraam (zie foto Nico Alsemgeest).

2. MATCHMAKER IN PLAATS VAN DIENSTVERLENER

De vraag die gesteld moet worden is letterlijk: hoe sluit de inzet van entertainment of een entertainmentconcept aan op de boodschap. Daarbij zijn wij de matchmaker en geven wij of onze artiesten het antwoord op die vraag. Dat betekent dat we soms ook nee zeggen, al heeft de praktijk uitgewezen dat zodra je ons tijdig meeneemt in je doelstelling en je als opdrachtgever openstaat voor een andere invulling, we er altijd uitkomen.

3. VERRAS

Of het nou bombastisch is of heel klein, ga voor de echte verrassing. Met die insteek is er niet veel verschil tussen fysieke of online events. De kaders veranderen een beetje, maar de kern blijft overeind staan. Voorbeeld: bij de opening van een nieuw bankkantoor werd samen met experience designer Nils Roemen en onze expertise een concept neergezet waar je online door het oude kantoor ging met een escapegame, acts, persoonlijk herinneringen en zo raakte een online evenement 2000 gasten.

4. ARTIESTEN BEWEGEN EN DENKEN GRAAG MEE

Artiesten en acts hebben uiteindelijk ook maar 1 doelstelling: mensen in beweging krijgen. Dus zijn ook zij zich er heel erg van bewust dat ze zelf mee moeten bewegen. Hoe kan jouw bijdrage meerwaarde hebben voor de totaaldoelstelling? Zij staan daar zeer voor open, zeker als de opdrachtgever ook die open insteek hanteert. En dan kun je zowel fysiek als online raken.

Aanmelden nieuwsbrief

Wil je ook elke week een update ontvangen vul hieronder dan je naam en e-mail adres in.

x