5 fundamenten voor een effectief experience design De Experience Economy, het boek en het gedachtegoed van Joe Pine en James Gilmore, is dé bijbel voor eventprofessionals. In het boek wordt beschreven dat we zijn getransformeerd naar een economie waar (merk)beleving centraal staat. In deze tijden van crisis wordt deze experience het hardst geraakt. 'Dit is absoluut niet het einde van de experience economy.' - Joe Pine EventBranche.nl deelde onlangs een artikel naar aanleiding van contact met 'de Johan Cruijff van experience marketing en live communicatie' Joe Pine. Hij liet zijn licht te laten schijnen op de huidige Corona-crisis en de event-lockdown. Lees meer in het artikel van EventBranche.nl In het door Pine gepubliceerde Experience-led Transformation in Today’s Experience Economy in opdracht van Rightpoint.com somt hij ook 5 fundamenten op voor een effectief experience design: Robuust: de ervaring uitbreiden naar de 'sweet spot' van vermakelijke, educatieve en esthetische ervaringsgebieden. Maar denk ook aan de spel-elementen. Bijvoorbeeld een escaperoom ervaring online. Samenhangend: alle elementen in een ordenend principe (hang het op aan een thema) inpassen, zodat de hele ervaring samenhangend is, van begin tot eind. Persoonlijk: het bereiken van de binnenkamer van elke klant om een ervaring te creëren met componenten die op maat zijn gemaakt voor het individu. Dramatisch: de tijd die klanten met u doorbrengen zo ontwerpen dat ze niet 'plat' zijn, maar eerder stijgen tot een opmerkelijke climax en in de gedachten blijven terugkomen. Transformatief: het samenbrengen van de ervaring die nodig is om klanten te helpen hun ambities te verwezenlijken. Download het gratis white paper van Rightpoint.com: Experience-led Transformation in Today’s Experience Economy