Achterhoek zet zich als zakelijke bestemming op de kaart Door Achterhoek Convention Bureau Achterhoek Convention Bureau, dat is de naam van de gebundelde krachten van nu al bijna 60 locaties en eventaanbieders uit de Achterhoek. Het overkoepelende convention bureau valt onder de vleugels van Achterhoek Toerisme en wil de regio in het oosten van het land op de kaart zetten als zakelijke bestemming. De regio biedt met de Superboeren (De Graafschap), de Zwarte Cross, de prachtige natuur en de gemoedelijke aard van de inwoners veel kapstoken voor zakelijke events en meetings. De campagne ‘Achterhoek Convention Bureau’ kreeg woensdag 21 juni een vliegende start. Met de campagne wordt de Achterhoek stevig op de kaart gezet als dé bestemming voor zakelijke bijeenkomsten. Deelnemers, stakeholders en anderen kwamen bij Hotel Villa Ruimzicht in Doetinchem samen voor een inhoudelijk programma én om de feestelijke start samen te vieren. De campagne ging letterlijk de lucht in met het oplaten van een luchtballon met prijswinnaars. Meer zakelijk toerisme naar de Achterhoek In de Achterhoek is het aanbod van locaties, faciliteiten en services om zakelijke vergaderingen en andere bijeenkomsten te kunnen organiseren groot. Een platform om dat aanbod te bundelen was er nog niet. Met het Achterhoek Convention Bureau wordt ingespeeld op de vraag uit het werkveld om meer zakelijk toerisme naar onze regio te halen. Maar ook om Achterhoekse organisaties te inspireren om zakelijke bijeenkomsten in de eigen regio te organiseren. "De afgelopen maanden is er hard gewerkt om samen met het bedrijfsleven een platform te creëren dat organisatoren inspireert om vergaderingen, bijeenkomsten en zakelijke overnachtingen in de Achterhoek te organiseren. Inmiddels hebben zich al bijna 60 bedrijven zich op het platform met elkaar verbonden en zijn er al meer dan 65 arrangementen te boeken. Ter inspiratie is er een mooi overzichtelijk magazine ontwikkeld." >> Vraag hier het magazine met het diverse aanbod in de Achterhoek aan