EvenementOrganiseren.nl

Creatief evenementenbureau: live events als onderdeel van de bedrijfsstrategie

Door IINII
Een creatief evenementenbureau is eigenlijk een onmisbare schakel in jouw live communicatie traject. Het bureau dat de organisatie op zich kan nemen, krijgt nog veel meer meerwaarde wanneer hun expertise op het gebied van een creatief, innovatief en impactvol concept en traject rondom jouw evenement, optimaal wordt benut en ingezet. In jouw zoektocht naar het juist bureau dit keer IINII, dat zich in de markt zet als creatief evenementenbureau.

Om te kijken welk creatief organisatiebureau bij jouw doelstelling past, zetten we dit keer IINII in de spotlights. Wat is een evenement dat symbool staat voor dit bureau en wat is de visie van IINII op de directe toekomst van live communicatie en experience marketing?

Welk event in 2022 was een perfect voorbeeld van wat IINII is en waar het voor staat?

"Homebase", Deloitte's voornaamste Internal Branding event voor hun duizenden medewerkers, is een perfect voorbeeld van onze visie bij IINII. We ontwikkelden een uniek en vernieuwend live concept, waarbij we zijn afgestapt van de traditionele breakouts en plenaire sessies. Ook was er gedacht aan degene die er niet bij konden zijn, door middel van de BEAT Radio, waarnaar ook nog eens ruim 1000 medewerkers hebben geluisterd."

"Ons concept bevat een unieke balans tussen inhoud en fun, waarbij medewerkers de vrijheid hebben om programmaonderdelen te kiezen die aansluiten bij hun interesses. We hebben de kernwaarden van Deloitte, zoals purpose, sustainability, inclusie, diversiteit en collaboration, verweven in ons concept. Hierdoor creëerden we een event dat aansluit bij Deloitte's purpose: impact that matters.

Is de vraag in de markt de afgelopen tijd veranderd?

"Meer dan ooit is er behoefte aan beleving, de traditionele events verliezen terrein. We zien een afname in interesse voor klassieke plenaire programma's, ook al zijn ze sterk. En natuurlijk zijn er hele interessant breakouts, maar het toepassen van alleen deze inhoudelijke facetten past niet meer in deze tijd. En precies die keuze omdat anders te doen maakt Homebase tot een enorm succes. Dit werd ook bevestigd door onze survey na afloop, 96% van de bezoekers gaf aan een volgende keer het event weer te bezoeken.

Maximaliseer de opkomst met een engagement campagne

"Een van de grootste uitdagingen bij het organiseren van een event is het aantrekken van de juiste doelgroep. Er is een overvloed aan aanbod en daarom geloven wij dat een gerichte engagement campagne de sleutel is tot een succesvol event. Door middel van een efficiënte communicatiestrategie en het inzetten van de nieuwste technologieën, zorgen wij voor een hogere opkomst en lagere no-show rate.

Wat is voor jullie de belangrijkste trend/ontwikkeling in 2023?

"We zien een groeiende tendens waarin live events worden gezien als een belangrijk onderdeel van de bredere bedrijfsstrategie. Organisaties beschouwen events als bouwstenen voor hun bedrijfscultuur en de nieuwe generatie werknemers hecht hier veel waarde aan. Mensen willen graag werken voor een bedrijf of zaken doen met een bedrijf, dat ook een positieve impact heeft op maatschappelijk en sociaal vlak. Door het inzetten van deze thema's en core values tijdens je events, laat je zien dat je als bedrijf van betekenis bent."

Aanmelden nieuwsbrief

Wil je ook elke week een update ontvangen vul hieronder dan je naam en e-mail adres in.

x