De bekendste locatie van Nederland deelt haar kennis Door Jaarbeurs Beurs- en Congresgebouw Persoonlijk, divers, innovatief, vriendelijk, doelstellinggericht, multifunctioneel, vernieuwend, flexibel en duurzaam. Dat zijn de pilaren van het succes van Nederlands meest iconische locatie: beurs-, congres- en evenementenlocatie Jaarbeurs. De locatie deelt haar visie, kennis en expertise. Jaarbeurs vertaalde dat palet van kracht naar 3 pijlers: vriendelijk, duurzaam en vernieuwend. Laten we eens kijken hoe Jaarbeurs daar invulling aangeeft en wat dat voor jouw evenement betekent. In een uitgebreid online magazine over de bekendste eventlocatie van Nederland, worden ook enkele bruikbare tips en inzichten gedeeld. Lees hieronder verder, of klik op de cover hieronder en ga naar het online magazine: De kracht van een locatie in 2024: Diversiteit Jaarbeurs heeft een divers aanbod aan locaties die je voor jouw evenement kunt inzetten. Niet alleen door het diverse aanbod van een chique theater, de vele moderne en unieke congres- en vergaderzalen van klein naar groot tot de open ruimten van de beurshallen, maar de evenementenlocatie biedt ook verschillende oplossingen om online of hybride jouw publiek te bereiken. Doelstellinggericht Plat zalen of hallen verkopen is niet wat we doen. Zowel de diverse mogelijkheden van Jaarbeurs als locatie, maar zeker ook ons team: alles staat in het teken van doelstellinggericht organiseren. Logisch, want opdrachtgevers en organisatoren maken keuzes tussen bijvoorbeeld massamedia-campagnes en live. Dan moet dus alles uit de kast. Randvoorwaarden Het is bij Jaarbeurs dus niet alleen 'de locatie'. Het gaat ook om alle randvoorwaarden. Van catering tot bereikbaarheid en van innovatie tot duurzame oplossingen. Wij hebben alles in huis en zorgen ervoor dat alles geregeld is. Zodat de organisator zich kan focussen op de content, de inhoud. Op weg naar de een CO2-neutrale evenementenlocatie: Onze duurzaamheidsambities zijn helder: in 2030 zijn wij een CO2-neutrale evenementenlocatie in het hart van Nederland. Daar zijn we als organisatie al mee aan de slag. Hiervoor vergroenen we de horeca, zetten we in op zero waste en maken we gebruik van circulaire materialen. "Bij alle soorten events die in Jaarbeurs georganiseerd worden merk je nu veel duidelijker keuzes op basis van duurzaamheid. Jaarbeurs maakt daar dan ook echte, grote, stappen in. In 2030 willen we de meest duurzame locatie van Europa zijn en volledig CO2-neutraal. Daar zijn we als organisatie al mee aan de slag. Hiervoor zetten we onder andere in op zero waste, vergroenen we de horeca, en maken we gebruik van circulaire materialen. Efficiënte bezoekersstromen en logistiek Zero waste beleid: slimmer omgaan met afval Duurzaamheid in de horeca met een menu waarin groente en lokale ingediënten de hoofdrol spelen Duurzamer vervoer en zorg voor mobiliteit Onze duurzaamheidsambitie leeft in alles wat wij als organisatie doen. In 2025 willen we al voor 50% CO2-neutraal zijn. Waar we dit niet halen, gaan we onze uitstoot compenseren. Vernieuwende en Vriendelijke Jaarbeurs: alles voor nog meer Impact Vernieuwing is niet alleen innovatie of nieuwe tools. "Steeds meer van onze eigen merken, zijn naast een live event of beurs vooral een community in dergelijke kernmarkten. We bouwen platforms om mensen bij elkaar te brengen, in plaats van enkel een beurs te faciliteren. Dergelijke hubs worden ingezet om vanuit dat netwerk de live momenten nog impactvoller te maken. Meer bezoekers trekken, inhoudelijk varen op de community en de vragen en uitdagingen die daar spelen en zo het hele jaar door impact maken. Vernieuwing doen we vanuit onze expertise en ervaringen, maar vooral ook door adviseurs en experts van buitenaf te halen." Digitale customer journey "Aandacht, gastvrijheid en vriendelijk zijn, dat zit in onze genen en zal niet het eerste zijn waar je aan denkt bij vernieuwen, maar het tegendeel is waar. Juist ook in het menselijke contact kun je vernieuwen. Zo zetten we steeds meer in op de digitale customer journey. Gebruiken we data voor gepersonaliseerde beleving en aandacht en is het inmiddels per definitie zo dat je altijd in het hele traject dezelfde aanspreek- en contactpersoon hebt" "De basis van Jaarbeurs is als sinds 1917 ruimte bieden om elkaar echt te kunnen ontmoeten. Ontmoeten om te groeien en groei te versnellen. Die basis, waar ook het persoonlijke contact, het extreme oog voor details en bijvoorbeeld onze adviesrol bij horen, bewaken en bewaren we. Vanuit dat fundament zorgt ons hechte team voor de verdere invulling en onze echte kwaliteit. Zij zijn het die vernieuwen, zij zijn het die met jouw event de doelstelling behalen."