De kunst afkijken bij 's werelds beste evenementen van 2019 Inspiratie opdoen bij de beste evenementen van 2019. Wij zetten weer een interessante selectie op een rij van de events die bij de Best of Event Awards World op het podium stonden. Wat leren wij van deze evenementen? Foto: IFA Let op, deze evenementen werder beoordeeld als beste in de categorie BEST B2B EVENT (> €500.000) Heel veel ‘klein’ vormt samen iets groots IFA 2019 is de jaarlijkse B2B- en B2C-beurs die audiovisuele merken een platform biedt om contact te leggen met retailers en andere doelgroepen in Berlijn. Maar liefst 176 JBL luidsprekers vormden tijdens deze beurs een indrukwekkend geheel. Het doel: naast visueel aantrekkelijk moesten de gasten ook de voordelen van producten zien, horen en voelen. Het ontwerp/de eventdecoratie was zorgvuldig doordacht en weerspiegelde de levensstijl van de doelgroep. De 'Pulse Room' (hoofdfoto van het artikel) , was ingericht met spiegelwanden en 176 JBL Pulse 4-luidsprekers, bedoeld om geluid te visualiseren door oneindige reflectie en een indrukwekkende weergave van gesynchroniseerd licht- en geluid. Op een beurs waar de doelgroep bekend is met nieuwe technieken is het een uitdaging om met hen interactie te creëren, dat is in dit geval geslaagd. De grootste tip: Wil je dat iets veel gedeeld wordt online? Zorg dan voor een fotogenieke vormgeving van jouw evenement. Of in ieder geval één onderdeel van jouw evenement. Overleg met jouw decorateur en/of evenementenbureau hoe je met iets 'kleins' iets 'groots' kan bewerkstelligen. Klik op onderstaande foto voor de video: Het ontastbare tastbaar maken Het bureau MCCGLC viel meerdere keren in de prijzen tijdens de BEA World. In de categorie: Best B2B Event wonnen zij met de case voor Bayer. Zij bouwden een stand tijdens voor het jaarlijkse European Society of Cardiology Congress met als doel te communiceren met een publiek van zorgprofessionals die gespecialiseerd zijn in cardiologie. Farmaceutische events vormen een unieke uitdaging omdat er geen fysiek product is om te etaleren. Het maakt ook niet uit hoe iets er uit ziet, als het maar werkt voor de patiënten. De grootste tip: het inzetten van technologie met een doel. Zoals in de video te zien is komt de stand door interactie tot leven. Dit vergt een uitvoerige voorbereiding met een AV partner maar het effect is groot. Klik op onderstaande foto om de casevideo te bekijken: 2000 man samenbrengen doe je zo Het 15 jarig jubilieum van Alter Domus in België was reden voor een groots evenement. Het doel: de samenwerking en de betrokkenheid van het personeel versterken. 2.000 werknemers van over de hele wereld werden samengebracht voor een driedaagse reis. Het evenement moest meer zijn dan 3 dagen samenzijn om daadwerkelijk de band tussen de deelnemers te versterken. |Met een sterk traject voorafgaande aan het evenement zorgen ze dat het daadwerkelijke evenement meer waarde kreeg. Ze hebben dit bereikt door een op maat gemaakt online platform te bouwen dat maanden voorafgaande aan het event workshops organiseerde. Deze eerste fase via online vergaderingen fungeerde als ijsbreker tussen de verschillende kantoren. Zo werd de betrokkenheid en de verwachting van de deelnemers gemaximaliseerd. De grootste tip: Wij zeggen het vaker, maar maak van het event een traject. Een extra tip: denk aan een schip voor een evenement. Het gevoel samen 'te water te gaan' zorgt al gauw voor een unieke beleving en een gevoel van verbinding. Klik op onderstaande foto om de casevideo te bekijken: