Een goede productie van een evenement? Hoe doe ik dat? Door D&B Eventmarketing Concepten, trajecten, strategisch, de wereld van evenementen binnen de marketing of communicatie van bedrijven en organisaties is gelukkig al zo veel meer dan een moment. Aan de andere kant, draait het wel om dat moment: alles moet kloppen! Dat behoeft de perfecte productie. Bij D&B Eventmarketing delen ze na 30 jaar ervaring Josine Verbeek, operationeel manager bij D&B Eventmarketing: 'De basis is natuurlijk een perfecte planning, een slimme taakverdeling en het aanhaken van de juiste partijen en experts. Dat is de basis.' Vanuit dat uitgangspunt deelt Verbeek 3 gouden tips. Tips voor de productie van een evenement: Balans details en overview Als eventmanager moet je een goede balans zien te vinden tussen details, het echte produceerwerk en overview houden binnen je project. Durf voor jezelf eigenlijk elke week boven de projecten te hangen: heb ik overal over nagedacht, denk ik vooruit, wie moet ik aanhaken? Pas op voor overproduceren Verzand niet in overproduceren en te veel details in je draaiboek. Focus op je programmaflow, waar komt je doelgroep voor, wat willen ze halen, zit er genoeg interactie en inhoud in je programma. Als eventmanager ben je niet alleen producent maar ook echt programmamaker. Haak iedereen met een rol op het event tijdig aan Iedereen die een rol heeft op het evenement moet tijdig worden aangehaakt. Bij ons gaat het dan vaak om bijvoorbeeld de CEO van onze opdrachtgever: we zien het helaas te vaak gebeuren dat hij/zij pas twee weken voor het event wordt aangehaakt. Dat zorgt voor last minute changes, minder draagvlak, terwijl dat toch echt de personen zijn die het uiteindelijk moeten gaan doen op het podium.