Gebruik neurowetenschap voor uw volgende evenement Neuroscience is begonnen met marketing en stapt nu ook de wereld van de evenementen in. Het gebruik van neurowetenschap is een subtiele techniek om dingen op de meest voordelige manier te zeggen om mensen te beïnvloeden om te handelen. Het helpt u om uw tijd en inspanningen optimaal te benutten zonder dat de salestoon er te dik bovenop ligt. - Zorg voor concensus. In plaats van mensen te vragen iets te doen, vertel hen dan hoeveel van hun klanten het al doen. Bijvoorbeeld: "93% van onze registranten registreert zich tijdens Early Bird-prijzen, dus mis het niet." Dit werkt omdat we sociale signalen van andere mensen gebruiken om zelf beslissingen te nemen. - Gebruik beweging om de energie van evenementen te verbeteren. Zitten is het nieuwe roken en dit zorgt voor een verminderde activiteit van het brein. Stel een doel op om uw deelnemers elke 20 minuten 2 minuten te laten bewegen. Ze zullen meer gefocust zijn en meer energie krijgen! - Gebruik actief leren in de vorm van activiteiten zoals het herhalen van de kennis/ inhoud. Een deelnemer die eigenaar wordt van het gesprek en de inhoud, onthoudt meer en kan deze sneller ophalen/rakelen. Bied tijd voor reflectie en kleine groepsdiscussies. 'Employ active learning in the form of activities such as reiterating what has been learned out loud in the attendee’s own words. An attendee who takes ownership of the materials will retain more and be able to retrieve it. Provide time for reflection, small group discussions and building a hive mind.'