Het logische spoorboekje om met events uit de crisis te komen Twee jaar lang zorgden de maatregelen in deze pandemie en corona-crisis voor het lamleggen van ons land. Ontmoeten, bijeenkomsten, teambuilding en evenementen waren lange tijd onmogelijk. Nu mogen we weer, maar welk spoorboekje houd je aan om met events jouw collega's weer tot een team te vormen, de neuzen weer dezelfde kant op komen te staan en hoe pak je jouw relatiemarketing weer op? Het is dan eindeliijk zo ver. We gaan er weer voor? Moet je wel weten wat er wel en niet. Bekijk daarvoor het artikel Corona maatregelen en evenementen: 3 stappen en alles mag weer. Natuurlijk geldt voor iedere organisatie een ander spoorboekje, maar een 3-tal feiten geldt voor iedere organisatie: Lange tijd hebben collega's vrijwel niet in teamverband gewerkt, of daar aan kunnen bouwen Door het, voor veel organisaties, geforceerd thuiswerken zijn er veel minder momenten geweest om de neuzen dezelfde kant op te krijgen, de missie en visie dagelijks te laten voelen en te laten meegeven Het live binden van relaties heeft op een laag pitje gestaan En natuurlijk is een persoonlijk telefoontje van de CEO naar de collega's, een video in whatsapp met uitleg over het nieuwe product of service, een handgeschreven brief van de manager of teamleider, of een verrassing per post voor jouw toprelatie, echt wel van waarde, maar de echte impact ontstaat pas bij de fysieke live ontmoeting. Hoe het spoorboekje met events eruit komt te zien? Interne evenementen: van collega's weer een team maken Stap 1 lijkt niet alleen slim, maar zelfs strikt noodzakelijk: weer volop teambuilding. Collega's weer bij elkaar brengen, met een glimlach, maar juist ook met weer wat live inhoud. Samen weer bouwen, samen de toekomst in. Teambuilding Teambuilding is een niet te onderschatten event. Er zijn tal van activiteiten, zowel indoor als outdoor, die helpen de onderlinge band tussen teamleden te versterken. Welke soort teambuilding je kiest is afhankelijk van de aard van je bedrijf en zeker ook van de samenstelling van je team. >> Lees alles over teambuilding als intern evenement >> Lees ook: Interne events; van strategie naar actie tijdens een live evenement >> Lees ook: De beste interne evenementen van Nederland Stap 2 nu we elkaar weer ontmoet hebben, we weer een team zijn, waarbij ook teambuildingsevenementen zich prima lenen voor een deel inhoud, moet er ook weer geinvesteerd worden in kennis. Bij kennis-evenementen met een interne doelgroep is het na maanden van stilstand van groot belang om je eigen collega's te betrekken bij het programma en de inhoud. Kennis events Evenementen waarbij kennisoverdracht centraal staat en het effect/impact dan ook zit in het aantoonbaar vergroten van kennis, zijn al zo oud als de weg naar Rome. Binnen interne communicatietrajecten zijn ze van zeer groot belang, niet alleen kun je beginnen met kennis uit de organsiatie te halen, uiteindelijk zorgt ook het delen van kennis voor team en eenheid. >> Lees ook: Kennisoverdracht? Dit zijn de beste kennis events van Nederland >> Er is nog geen checklist voor interne kennis events, maar de checklist congres organiseren red je, er zeker bij Relatiemarketing evenementen: van relaties op afstand, weer naar warme binding Als de interne organisatie weer één is, wanneer kennis weer eigen is gemaakt, het merk of bedrijf weer geademd wordt door iedereen en alle neuzen dezelfde kant op staan, dan moet je vrijwel gelijktijdig investeren in relatiemarketing. Relatiemarketing evenementen Relatiemarketing is zo oud als de weg naar Rome. Investeren in langdurige en duurzame relaties met klanten, afnemers of partners is voor ieder bedrijf of organisaties essentieel. Voor effectieve relatiemarketing is een set van middelen nodig, van regelmatig live contact op individuele basis tot evenementen die in jouw relatiemarketing-strategie het hoogtepunt kunnen zijn. Wie denkt dat je er bent wanneer je jouw relatie fêteert met een VIP-avond bij een concert of sportwedstrijd, die kan de plank wel eens mooi misslaan. Maar wie strategisch te werk gaat, slim, creatief en effectief kan juist met een relatie evenement de relatie duurzaam maken. >> Lees ook: Relatie evenement organiseren: wat en waarom? >> Lees ook: Hoe organiseer je een goed relatie evenement? >> Lees ook: 6 tips voor impactvolle relatiemarketing En na de interne evenementen en de relatiemarketing events is het ook weer tijd voor volop brand events, activaties, evenementen voor PR en Mediawaarde, inventives, beurzen, congressen...Live Contact daar draait het de komende jaren om.