Hoe kom ik tot krachtige online events? Als opdrachtgever heb je het momenteel niet makkelijk: communiceren moet, juist nu, het liefst vol beleving, maar waar kun je dan terecht? Hoe vind ik de juiste studio, green screen setting of welke virtuele oplossing is de perfecte voor mijn evenement? Dit zijn 3 basistips voor een goed fundament om tot een geslaagd online event te komen: 1. Creëer alles vanuit de klantreis Waar een fysiek event het enorme voordeel heeft van hostessen, signing, informatiepunten en live interactie, is dat online echt veel lastiger. Ja, bij veel van de virtuele eventplatforms zit ook een hulpchat of digitaal informatiepunt, maar meer dan ooit moet alles georganiseerd worden vanuit de reis van de bezoeker, de klantreis op het event. Online, digitaal en virtueel kan vrijwel alles, maar het mag nooit ten koste gaan van het effectieve en prettige bezoek van de deelnemer. Daarbij is het voor vrijwel iedere doelgroep goed om uit te gaan van digibeten: maak het bezoek tijdens het online event zo hapklaar en helder als mogelijk. Liever goed te navigeren en eenvoudig te vinden dan het allerlaatste virutele snufje. Dat geldt ook voor een studio presentatie: neem ze bij de hand. 2. Technisch falen scenario! De evenementenbranche is gewend aan slecht weer scenario's: een tweede concept voor als het buitengedeelte van jouw evenement niet door kan gaan. Ook hebben veel onderdelen van een goed georganiseerd evenement, een back-up plan. Bij digitale, online en/of events in virtuele omgevingen zijn die regels nog veel harder. Want gaat er online technisch iets mis, dan kan maar zo het hele event in duigen vallen. Waarbij bijvoorbeeld een los podiumdeel op een congres snel verbloemd of vervangen kan worden, is technisch falen bij een online event desastreus. Zorg dus ook hier voor back-up. Dat begint bij live technische ondersteuning, maar ook bij alternatieven. Daarbij is communicatie voor en tijdens het event van groot belang. 3. Denk televisie, maar maak geen televisie Er zijn nogal wat eventprofessionals die hardop gezegd hebben dat ze door corona televisie zijn gaan maken. Een beetje gelijk hebben ze, maar laat het bij een beetje. Want het is televisie met de basis en de insteek van live en events. Beleving, interactie, creativiteit, verrassing, niet alleen zenden, dat maakt een online event tot een online EVENT. Bij alleen televisie-denken kun je in de 'zenden'-val trappen. Dat hoeft niet per se van negatieve impact te zijn, maar je mist op zijn minst een aantal kansen die online events bieden. Nog 5 tips voor de inhoud: + Maak van een kijker een deelnemer + Geef sprekers een coole studio + Denk als een tv maker en mik op beleving + Sprekers: ga staan! + Afwisseling in setting en vorm Op zoek naar een kwalitatieve studio voor jouw online event? Online event studio's: KAS Woerden EvenementOrganiseren.nl besteedt de komende dagen aandacht aan kwalitatief aanbod als... Online event studio's: MediaCows Studio's in Doetinchem EvenementOrganiseren.nl besteedt de komende dagen aandacht aan kwalitatief aanbod als... Door TOBACCO - Dé Evenementenlocatie van Amsterdam Online event studio's: TOBACCO Livestream Studios Amsterdam EvenementOrganiseren.nl besteedt de komende dagen aandacht aan kwalitatief aanbod als... Op zoek naar een locatie of studio voor jouw online event? Bekijk het volledige overzicht van livestream studio's voor jouw online evenement. Tip: lees ook deze artikelen Hoe organiseer ik een livestream event of online evenement?