Influencers aan het woord: Hoe zet je hen in voor je merk, bedrijf en rondom jouw evenement? Dat social influencers de nieuwe manier van marketing is, dat weten we allang. Maar hoe het nou precies in zijn werk gaat, zo een samenwerking, dat is voor niet iedereen helder. Om die reden geeft EventBranche.nl samen met ATBooking inzicht in de mogelijkheden. Niet door een rijtje met mogelijkheden op te sommen maar door de influencers echt aan het woord te laten. Ook benieuwd wat de mogelijkheden voor jouw evenement zijn? Foto: van het Youtube-kanaal van succesvol social influencer Thomas van Grinsven Wat is het succes van social influencers? EventBranche.nl deelde eerder een artikel ( Toekomst van eventmarketing: hoe influencers jouw event tot een groter succes maken ) waarin Merel Roel, eventstudent aan de Hogeschool Utrecht, antwoord geeft op de vraag: kunnen influencers een event succesvoller maken? Volgens Roel kun je influencer marketing zien als een afgeleide vorm van mond-tot-mond reclame. Het gaat er hierbij om wat mensen tegen elkaar zeggen en met elkaar doen. Volgens Paul Korpelshoek, regisseur en producent, nemen mensen sneller een boodschap voor waar aan als die van een bron komt die ze vertrouwen en waarmee ze zichzelf kunnen identificeren. Volgens Korpelshoek is influencer marketing niet de traditionele mond-tot-mond reclame, omdat het zich online afspeelt, maar is het effect wel hetzelfde. Een influencer kun je eigenlijk zien als een soort rolmodel. De volgers hebben vaak het gevoel dat ze de influencers kennen en voelen een sterke band met ze. Bedrijven en evenementen zetten influencers massaal in om reclame te maken. Wanneer een influencer zegt dat een bepaald evenement fantastisch is of een mascara van een bepaald merk de beste ooit is, geloven de volgers dat en gaan ze dat product of dienst kopen. Hiermee kunnen ze hun volgers aanzetten tot het verrichtten van acties, en winnen ze het vertrouwen van hun volgers. Tijdens kennisfestival The Next Event Sessie Mark en Rob Hoekx 11:00 - 11:45 Over Mark en Rob Hoekx: De broers Mark (foto rechts) en Rob (foto links) Hoekx zijn beide populaire YouTubers. Met hun YouTube kanalen ‘Smoare’ en ‘Mark Hoekx’ én hun Instagram accounts hebben ze samen meer dan 1,7 miljoen volgers. Rob en Mark hebben samenwerkingen opgezet met grote merken als Dubbel Fris, Toverland en het Sziget Festival. Tijdens deze sessie vertellen zij meer over deze samenwerkingen en hun werk als Social Influencer/YouTubers. Deze beide influencers zijn te boeken via AT Bookings. Sessie Thomas van Grinsven 15:15 - 16:00 Thomas van Grinsven is een Nederlandse YouTuber (Gewoon Thomas). Juni 2015 startte Thomas zijn eigen YouTube-kanaal, hij had hier zoveel plezier in dat hij al snel wekelijks een video plaatste. Tegenwoordig verschijnt er elke dinsdag een nieuwe video op zijn kanaal ,door middel van verschillende series, waarbij hij zichzelf en andere YouTubers uitdaagt. Thomas viel al gauw op tussen de vele YouTubers vanwege zijn creatieve input in zijn video’s waardoor hij al heel snel de mijlpaal van 100.000 abonnees bereikte, inmiddels zijn dit er bijna 350.000. Thomas was ook te zien bij o.a. ‘Been There Done That’ EO op NPO3, Celebrity Callcenter op NPO3 en Het Beste Van op NPO3. Thomas is te boeken via AT Bookings. Inschrijven voor The Next Event kan via: