Lees: 6 manieren om uw event te vermarkten via sociale media Wist u dat 75% van alle evenementprofessionals aangeven dat social media de meest effectieve manier is om hun evenementen te promoten? Laten we kijken naar de beste manieren om het meeste te halen uit social media. Hoe zorg je er nou voor dat je gebruik kunt maken van de miljarden gebruikers op sociale media? Hoe zorg je ervoor dat je marketingcampagne nieuw is en dat je het meeste kunt halen uit het bereiken van miljarden gebruikers op sociale media? Op Instagram wordt de #event alleen al door 15.661.334 personen gebruikt. Leer van deze 6 tactieken om uw evenement online te promoten. Tactiek # 1 - Alles draait om visuals Afbeeldingen en video zijn de nieuwe sociale valuta. Bijna niemand leest meer ellenlange teksten. Daarvoor is niet genoeg tijd en niet genoeg focus. Verzamel zoveel mogelijk beeldmateriaal van je huidige evenement zodat je dit opnieuw kunt gebruiken. Een solide fotografie-investering is de basis van moderne sociale mediastrategieën. Deze visuele middelen zullen van cruciaal belang zijn voor vrijwel elk sociaal netwerk. Of het nu Linkedin of Snapchat is, u heeft veel content en materiaal nodig om te zorgen dat u een gedegen campagne op kan zetten. Tactiek # 2 – Creëer de FOMO De wat? Het doel van uw marketingcampagne voor sociale media is om FOMO te creëren. FOMO = Fear Of Missing Out Huur influencers in om uw evenement bij te wonen en het nieuws over uw evenement te verspreiden. Verleid hen met gerichte registratiecodes, laat ze deelnemen aan de aanloop naar het evenement met interviews, laat ze uw Instagram account een dag overnemen en laat hen de bezoekers meenemen achter de schermen. Vergeet niet dat artiesten of entertainers of sprekers de belangrijkste beïnvloeders zijn, dus geef ze de kans of de opdracht om dat te delen op sociale netwerken. Tactiek # 3 - Gamify-promoties Laat mensen online praten over uw evenement. U kunt tools zoals evenement-apps of speciale kortingscodes gebruiken om een ??community te creëren voorafgaande aan het evenement. Gamification zoals prijsvragen of een wedstrijd zij vaak effectief. Beloon de winnaar met prijzen zoals: - win een ontmoeting met de spreker - speciale toegang tot een bepaald gedeelte van het evenement - korting op het ticket of een gratis ticket - win een boek van de spreker Tactiek # 4 - Het hele jaar aanwezig zijn Als je twee maanden voor het evenement wakker wordt, gaat het niet werken, je krijgt de belichting niet. Sociale netwerken hebben nu algoritmen die zichtbaarheid toewijzen op basis van uw activiteit en prestaties van updates. Als je het de beste foto wilt geven, moet je het hele jaar door verloofd zijn en aanwezig zijn. Tactiek # 5 - Kwaliteit Niet Kwantiteit Vroeger was er één gouden regel over het gebruik van sociale media om evenementen te promoten: hoe meer updates en inhoud, hoe beter. Tegenwoordig is de aandacht verschoven van kwantiteit naar kwaliteit. De enige uitzondering is voor verhalen. Facebook, Instagram en Snapchat geven je meer bekendheid als je meer verhalen maakt. Hetzelfde geldt echter niet voor reguliere updates. Het gaat echt over het samenstellen van die ene dagelijkse of wekelijkse update die je de maximale blootstelling zal geven. Algoritmen van Google geven betere zoekresultaten als u zich concentreer op minder updates van hogere kwaliteit. Tactiek # 6 - Combineer sociale advertenties Combineer advertenties op de diverse social media kanalen voor maximale effectiviteit. Er is geen enkele kans dat iemand uw updates op sociale netwerken zoals Facebook te zien krijgt als u uw strategie niet combineert met een sterk advertentiebudget. Hetzelfde geldt voor YouTube. U moet een bepaald budget toewijzen om de inhoud te zaaien onder uw potentiele bezoekers. Vooral aan het begin is dit van belang. Event Promotion: 6 Advanced Tactics To Promote Events with Social Media first appeared on EventMB EventBranche.nl, partner van EvenementOrganiseren.nl, is trots onderdeel van het EventMB-netwerk.