Live en online: echte liefde Er is een beweging gaande in de eventbranche die zegt: misschien moeten we wel helemaal geen eventbranche meer heten en moeten we duidelijk maken dat eventdenken en experience design overal waar menselijk contact is van grote waarde is. Dus waarom noemen we ons zelf niet LIVE CONTACT. In die zienswijze is online ook geen concurrent van jouw fysieke event, maar eerder nog een liefdesverhaal... 'De huwelijksdag die je wist dat zou komen' Live & Online: echte liefde Al jaren snuffelden we aan elkaar: de impact, het raken, de emotie van fysieke events met de ongekende mogelijkheden van online, digitaal en virtueel. Maar er was een pandemie voor nodig om elkaar echt de liefde te verklaren...sterker nog: om te trouwen... Sprong in nood, wereld aan kansen COVID-19 dwong de branche van live communicatie en experience marketing naar online en digitaal. Eindelijk omarmden 'we' de ongekende kansen en mogelijkheden van de online wereld. Waar de live experts beleving naar de digtiale wereld brachten en de digitale experts ons alle kansen lieten zien, is een wereld aan nieuwe mogelijkheden geboren: onze wereld! De snelle online lessen Direct na de eerste lockdown en het verbod op evenementen, waren zoom-calls, Teams-sessie en dergelijk videocall-platforms razend populair. Soms honderden gasten in een simpel webinar. Maar al snel werden we webinar moe en was de roep om online beleving er... Evolutie van online events We hoeven niemand te vertellen dat er al zo veel mogelijk was online...we gebruikten het alleen zo sporadisch. En dus, met de al bestaande technieken en mogelijkheden, gingen we van webinar, naar greenscreen, naar virtuele locaties en platforms en nog veel meer noviteiten. Nieuw speelveld, zelfde wetten Het klopt: fysieke en online events zijn echt anders, behoeven ook andere experts. En de tip: begin met een schone lei en probeer geen fysiek event naar een online wereld te halen, is een hele terechte. Tot je onze experience wetten meeneemt en kennis hebt van wat online kan...kijk maar naar de video van Dept... De belangrijkste les: alles kan! En de aller aller belangrijkste les? Alles kan! Met je eigen avatar en wat vrienden of collega's de virtuele beursvloer op en live mensen spreken? Het kan. Dus voor straks? Het huwelijk met de online en digitale wereld is goud waard voor live communicatie en experience marketing.