Netwerk evenement organiseren: CORPUS biedt kapstok en effectief netwerkconcept Door CORPUS Congress Centre EventBranche LIVE het netwerkevenement voor eventprofessionals vond in CORPUS Reis door de Mens de perfecte partner voor hun netwerkevenement. Niet alleen maakte het event gebruik van de themakapstok die de 1 uit 1000-EN eventlocatie biedt, ook werd gezamenlijk gekozen voor een anders dan anders netwerkconcept. Het leidde tot handige tips die ook jij voor jouw netwerk event in kan zetten. De bruggetjes tussen live en lijf, zijn bij CORPUS Congress Centre wel heel eenvoudig te maken. Het kloppende hart van de eventbranche EventBranche.nl maakte dankbaar gebruik van de vele parallellen tussen het immense lichaam dat Corpus is en de spil-rol die EventBranche in de branche speelt. (Foto's: Jordi Wallenburg) Binnenkomst Gasten uit de eventwereld werden welkom geheten met een hapje en een drankje zonder exact te weten wat hen te wachten stond. Dat kan bij Corpus eenvoudig doordat de ontvangstruimte en de grote zaal van elkaar gescheiden zijn. Placering Bij het betreden van de grote zaal zagen de ruim 100 gasten grote tafelsettingen met een whiteboard, post-its en noteermateriaal. Om mensen niet gedwongen op plekken te zetten, verwees een voice over de mensen naar vrije plekken zodat je wel met een bekende maar vooral opvullend kon plaatsnemen. Op de tafel lagen instructies voor het netwerk event waarbij vanaf moment van plaatsnemen de plusminus 12 mensen per tafel eerst elkaar gingen voorstellen. Netwerken De tafels begonnen het event met een voorstelronde aan de tafel zelf. Begeleid door dagvoorzitter Thijs de Lange kregen ze een strikte opdracht: stel jezelf voor in 1 zin prive en 1 zin zakelijk. Het zorgde voor een snelle en effectieve manier van kennismaken. Opening Toen alle gasten per tafel elkaar hadden leren kennen, nam dagvoozitter Thijs het over. Onder het toeziend oog van een replica van Corpus zelf, nam hij de inhoudelijke sessie door: steeds weer een plenaire impuls over een onderwerp, waarna de tafels in een pressure cooker schema tot een eigen invulling van dat thema moesten komen. Pressure cooker Doordat alle gasten over tafels verdeeld waren, ontstond al in ronde 1 een soort teamgevoel. Door inhoudelijk een onderwerp aan te pakken leerde je elkaar op een totaal andere manier, maar wel snel en inhoudelijk kennen. Duurzaamheid, Generatie Z en AI werden als onderwerpen met een stelling aangepakt, op zoek naar de beste oplossingen/invullingen. Ieder onderwerp werd eerste plenair ingeleid door Lieke en Richard Lamb, de trendwatchers. Presentatie Iedere groep moest per onderwerp op een whiteboard hun input op de stelling geven. Moeten bestaande eventconcepten echt weggegooid worden nu generatie Z eraan komt? Moeten we bij duurzaamheid nu eindelijk eens verder kijken dan onze groen focus? En moeten we de A in LAIVE zetten? Met het afronden van de input op de whiteboards verdienden alle deelnemers even een pauze. Ombouwen tot lagerhuis Tijdens de pauze van de gasten zorgde het team van Corpus voor de grote ombouw: de diverse tafels maakten plaats voor een Lagerhuis setting. Daarbij werd alle input op de whiteboards op het podium geplaatst en diende deze input later als voorzetten voor de lagerhuisdebatten op onderwerp. Lagerhuis Thijs de Lange nam als dagvoorzitter de ruim 100 aanwezigen meteen bij de hand om in een debat de drie onderwerpen en stellingen te behandelen. Dat deed hij door met voorzetten de zaal te activeren, maar ook door de input vanaf de whiteboards te gebruiken en zo groepen op hun eigen input te laten reageren. Het zorgde voor een levendig debat. Netwerkborrel en locatie bekijken Het bleek een perfecte opmaat naar de netwerkborrel en een mooie tour door de unieke locatie. In kleinere groepjes, waar je weer eenvoudig diverse mensen leerde kennen, kreeg je een deel van de toeristische tour door Corpus, terwijl het eventteam van Corpus uitleg gaf over de eventmogelijkheden in de diverse ruimtes. >> Meer weten over jouw netwerk evenement met inhoud en interactie bij CORPUS Congress Centre?