EvenementOrganiseren.nl

Nieuwjaarsborrel organiseren? Kan dat nog wel? Hup nieuwjaarsevenement

Door UP Events
De #EventTrends2024 gaven het al aan. Eén van de beschreven trends was namelijk het omver werpen van heilige eventhuisjes. En je ziet het gebeuren. Congressen kunnen niet meer, dat moeten echt kennis events zijn. En zo maar een bedrijfsfeest? Waarom? Toch alleen met een goed idee, een traject en een doelstelling? Bij UP Events stellen ze die vraag ook: is de nieuwjaarsborrel nog wel van deze tijd?

Een terechte vraag, die ze bij UP Events stellen: past een nieuwjaarsborrel nog wel bij de huidige en komende generatie én dus bij deze tijd? Het antwoord? “Mwah....het kan wel, maar waarom zou je het niet breder insteken? Maak van die borrel een nieuwjaarsevenement. Het begin van het jaar is in alles hét moment om iedereen mee te nemen de toekomst in. Dat lukt niet met alleen een borrel", is de stellige overtuiging van het UP Events-team met eventlocaties in Amsterdam en Weesp.

Een nieuwjaarsevenement? Hoe dan? Dat legt het team van UP Events uit:

Van nieuwjaarsborrel naar nieuwjaarsevenement

“Vooropgesteld: de nieuwjaarsborrel is niet voor niets een heilig eventhuisjes. Het is gewoon een heel fijn en leuk moment om samen te komen. Als dat je doelstelling is, dan is een nieuwjaarsborrel echt wel toekomstproof, zeker met wat leuke activiteiten of een gewaagde manier om de nieuwjaarsboodschap mee te geven, maar onze boodschap is toch wel: maak er een nieuwjaarsevenement van.”

“Kort door de bocht betekent dat: trajectdenken, doelgroepdenken, doelstellingdenken en meer aandacht aan het live moment dan alleen een proostmoment. Denk goed na over de boodschap die je in een live beleving verpakt. De boodschap die de hele organisatie meeneemt het nieuwe jaar in en ook nog langere tijd in de organisatie kan terugkomen. Kleed die boodschap aan met beleving, activiteiten, aandacht, gezelschap, samenzijn en je borrel is een nieuwjaar event.”

Waarom je van borrel naar event moet?
Het past op diverse manieren bij deze tijd. Je moet in de markten waar krapte heerst aandacht geven aan je collega’s. Ze binden, loyaal maken en meenemen de toekomst in. Daar hoort ook zeker het koesteren van talenten bij, dus bied ze een topbelevenis, in plaats van een ‘PROOST, op het volgende jaar’ in de bedrijfskantine.

Nieuw jaar, nieuwe visie
“Het is zo logisch: een jaar afsluiten en het klinken van de glazen op het nieuwe jaar, dat is geen communicatie. Terwijl het momentum schreeuwt om een geluid voor de rest van het jaar. Je visie als bedrijf. En dat hoeft niet altijd te gaan om het nieuwe salestraject, of de aanpassing aan het product of het proces. Het event aan het begin van het nieuwe jaar is ook een uitgelezen moment om je sociaal maatschappelijke doelen en visie uit te stralen, tot leven te laten komen of te koppelen aan een goed doel.”

Foto: met Meet&Connect kun je gasten op een fun manier met elkaar verbinden

Kortom, juist het begin van het jaar schreeuwt om een event, niet om een borrel. Communiceer, neem ze mee het jaar in, maak er een beleving van en laat dan die good old borrel gewoon een onderdeel van een mooi live communicatie moment. Hup nieuwjaarsevenement!”

Foto: UP Events heeft twee locaties die ideaal zijn voor nieuwjaars events, zoals bijvoorbeeld bij UP Amsterdam Weesp

Aanmelden nieuwsbrief

Wil je ook elke week een update ontvangen vul hieronder dan je naam en e-mail adres in.

x