Online evenement organiseren? 6 gouden tips Door Kinly Rental B.V. Ga er maar aan staan: opeens moet jouw evenement online of in hybride vorm dezelfde impact creëren als het evenement dat eigenlijk gepland stond. Lastig, anders maar zeker niet onmogelijk. Kinly, een eventbedrijf gespecialiseerd in eventtechniek en alle vormen van videoconferencing, heeft al jaren ervaring met online en deelt 6 gouden tips als basis voor jouw online beleving. 'Van streaming naar online experience.' ‘Direct na de lockdown was videoconference, streamen en online communiceren hot, maar nu vragen opdrachtgevers echt om virtuele experiences en een rijkere online beleving’, weet Robert Blaas. ‘En als je de mogelijkheden optimaal benut dan kan het effect en de impact ook online enorm zijn. ‘ De ervaring is het beginpunt Ga bij een online event uit van de ervaring die je wilt creëren Kies partner voor totale productie Neem een partij in de hand die je volledig kan ontzorgen. Het liefst eentje die zowel de techniek, de aankleding en dus de totale productie om tot communicatie en beleving te komen uit handen kan nemen Hoofdvraag is leidend Vergeet in geen enkel geval de hoofdvraag leidend te laten zijn: wat wil ik bereiken met mijn online event? Weg met de techniek-drempel Zorg voor de laagst mogelijke techniek-drempel. Toegankelijk en gebruiksvriendelijk zijn de toverwoorden Zorg voor goede beveiliging Het online event moet goed ontsloten en beveiligd zijn naar buiten toe Partner moet ook creatief zijn Vind een partij die niet alleen de techniek verzorgt, maar juist ook creatief mee kan denken Bekijk het volledige artikel met Kinly in het online EventBranche Magazine: