Ooit nagedacht over hoe technologie de beleving van catering versterkt? Partycatering is het onderdeel van een evenement waar in verhouding het meeste budget naartoe gaat. En ook zijn steeds meer bedrijven gefocust op impact en effectiviteit, toch blijft eten en drinken een soort basisvoorwaarde. Een voorwaarde waar je niet in mag falen, maar waar ook nog meer te halen is. Dus de cateraar op tijd om tafel voor optimale integratie in het event, communiceren met catering en de belevenis versterken door technologie. Hoe je dat laatste doet? Tijdens de organisatie van een evenement is de gouden tip: alle toeleveranciers, de locatie, het bureau, de cateraar samen en tijdig om tafel. Dan kun je optimaal profiteren van de kennis en expertise per tak van sport. Waar cateraars, locaties en decorateurs als vanzelf elkaar opzoeken en vinden om samen tot een mooie setting te komen, zitten de cateraar en de toeleverancier van evenemententechniek ook steeds vaker om dezelfde tafel. Hoe technologie de cateringbeleving versterkt Vijf voorbeelden van hoe technologie de cateringbeleving versterkt. Augemented Reality: het gerecht ‘voorproeven’ Een digitaal voorproefje dat is wat internationale cateraar Maison van den Boer u biedt. Met uw telefoon of tablet kunt u de vier gangen in Augmented Reality bekijken, waarbij u de gerechten levensecht op uw eigen bureau of keukentafel kunt ervaren. Videomapping: catering komt tot leven 'Le Petit Chef' zo heet de 3D geanimeerde tafelprojectie, ontwikkeld door het Belgische Skullmapping (zie foto). De virtuele chef neemt gasten mee in een verhaal. Op ludieke wijze bereidt de kleinste chef ter wereld de verschillende gerechten voor óp tafel, waarna gasten de gerechten precies op die wijze gepresenteerd krijgen. 3d Printed Food De mogelijkheden zijn nu al ongekend. Of het nou gaat om 3d geprinte pannenkoeken in de vorm van het product dat gelanceerd wordt tijdens het event of een compleet pop-up restaurant met 3d printed food, het kan. I-food Traditiegetrouw botst het persoonlijke aabod nog wel eens met de grootte van de groep gasten. Toch is de attentiewaarde van zogeheten I-food zo groot dat uw gast de rij op de koop toe neemt. Een cappuccino met het gezicht van uw bezoeker in het schuim, of in het schuim van een biertje? Het kan. Logo food En dan is er nog de extra marketinguiting-mogelijkheid: het logo, uw boodschap, de naam van uw gast het kan werkelijk overal op. De laatste uiting die NEXTLIVE tegenkwam was op fruit! Leuk voor onderweg bij het afscheid. Kans van 1 op 2 dat de appel met uw afscheidsboodschap gedeeld wordt via de social media kanalen van uw gast.