Persconferentie organiseren? Denk out of the box Een persconferentie is vaak heel erg saai of in ieder geval heel erg standaard. Een tafel, een paar stoelen, paar microfoons, zaaltje vol media, medelen, vragen en klaar. Maar dat kan ook helemaal anders. EvenementOrganiseren.nl vond twee perfecte voorbeelden die alleen al door de vorm enorme mediawaarde bereikten. Ter inspiratie: Persconferentie Usain Bolt - Puma Persconferentie organiseren? Durf er een beetje beleving in te stoppen. Net als Puma dat deed tijdens de persconferentie met Usain Bolt rond de Olympische Spelen in Rio. Samba in de perszaal! Persconferentie? Fake news, maar dan wel heel goed bedacht - CoolBlue Is er geen nieuws? Dan nog kan een persconferentie grote mediawaarde bereiken. Dat beweest CoolBlue met hun overname-persevenement. Het wordt online een viral hit: Natuurmonumenten - Nationaal Park Veluwezoom 100 jaar Nog een aardige variant: een virtuele, animatie persconferentie. Het gebeurde al in 2011, bij het 100-jarig bestaan van Nationaal Park Veluwezoom: