Toeleveranciers delen de belangrijkste trends en ontwikkelingen met u AVG/GDPR, informatiegestuurd werken, maatwerk, live streamen, visitekaartjes vergeten, zomaar een aantal ontwikkelingen/trends die onze experts, de toeleveranciers, voor u op een rijtje hebben gezet. 1. Volg je deelnemers op je event door ze op meerdere momenten of plekken te scannen. ( trend besproken door kennispartner in de rubriek toeleveranciers Aanmelder ) 2. Scan leads om zo hun contactgegevens te krijgen. Geen visitekaartjes meer, alles veilig en digitaal. ( trend besproken door kennispartner in de rubriek toeleveranciers Aanmelder ) 3. Online interactie met deelnemers tijdens het evenement met event app. ( trend besproken door kennispartner in de rubriek toeleveranciers Aanmelder ) 4. Automatiseer het bijhouden van bezoekersaantallen van sessies/zalen. Als er een dekkend wifi netwerk is, dan kan dat daar wellicht mee. Een andere mogelijkheid is het inzetten van speciale sensoren die de aanwezige apparaten/bezoekers tellen. Zie het plaatje voor een voorbeeld. ( trend besproken door kennispartner in de rubriek toeleveranciers Event Engineers ) 5. Betrek mensen die niet in de gelegenheid zijn live deel te nemen. Bijvoorbeeld door een live stream of twitter feed / live blog. Geef daarbij ook een indruk van de sfeer bij bijvoorbeeld de netwerklunch of borrel (ofwel wat je mist als je er niet bij bent). ( trend besproken door kennispartner in de rubriek toeleveranciers Event Engineers ) 6. Zorg voor een warm welkom c.q. goede eerste indruk (vlotte doorstroming naar een parkeerplaats, langs de accreditatie en naar de koffie). Bijvoorbeeld door intelligente bewegwijzering, bij het aanmelden de keuze tussen barcodes op je telefoon of papieren ticket, gratis koffie of pinnen aan de bar. En betrouwbaar internet zodat alles goed blijft werken.. ( trend besproken door kennispartner in de rubriek toeleveranciers Event Engineers ) 7. Het internet of things stelt u in staat gegevens van elk persoon of object te verzamelen. Alles is tegenwoordig realtime meetbaar, traceerbaar en inzichtelijk te maken. Van het meten van drukte, of lengtes van wachtrijen, het tracken van uw waardevolle objecten (bijv. een golfcar) tot het in kaart brengen hoeveel uw dansende bezoekers de dansvloer in beweging brengen. ( trend besproken door kennispartner in de rubriek toeleveranciers GIGTECH ) 8. Mobiel en draadloos internet is de toekomst, mits de controle bij het evenement ligt (dus niet bij de mobiele providers). Wilt u devices midden in een druk bezocht evenement toch realtime laten communiceren, geen probleem. Bijvoorbeeld een live camera stream naar een groot scherm, of het direct versturen van party-pictures naar de telefoons van bezoekers. ( trend besproken door kennispartner in de rubriek toeleveranciers GIGTECH ) 9. Cashless betalen is de toekomst. Er zijn inmiddels vele methodes op de markt, kies degene die het best past bij uw evenement en bezoekers. Munten en cashgeld zijn bijna verleden tijd. Draadloze netwerken kunnen eenvoudig en snel vele PIN apparaten en kassa’s betrouwbaar verbinden voor een snelle verwerking van het betaalverkeer en een reatime overzicht van de verkopen. ( trend besproken door kennispartner in de rubriek toeleveranciers GIGTECH ) 10. De aankomende aanpassing privacy wetgeving AVG/GDPR per 25 mei 2018. Hier ontkomen we ook in de evenementenbranche niet aan en vraagt om extra aandacht voor dit risico. Dit cyberrisico is overigens goed te verzekeren. (trend besproken door kennispartner in de rubriek toeleveranciers Klap Evenementenverzekeringen ) Ideaal: bereken in no time online uw evenementenverzekering-premie De organisatie van evenementen vergt heel wat van uw creativiteit. Er zijn helaas omstandigheden die zich niet laten regelen. Een vergunning die plotseling wordt ingetrokken, een artiest wordt ziek op de dag van het optreden, een bezoeker stelt u aansprakelijk voor geleden schade of door plotseling noodweer moet het hele evenement worden afgelast. Er kan altijd wel iets mis gaan. Met de evenementenverzekering van Klap verzekert u zich uitstekend tegen deze risicos. Regelt u de organisatie, laat ons de zekerheid bieden dat het evenement ook financieel een feest blijft. Ook een doorlopende evenementenverzekering regelen wij voor u. Uw premie? 11. Nieuwe wet pakketreizen per 1 juli 2018. Ook deze wet komt er aan en vraagt om extra aandacht om de verzekeringen goed op deze nieuwe wet te laten aansluiten. (trend besproken door kennispartner in de rubriek toeleveranciers Klap Evenementenverzekeringen ) 12. Overleg altijd in een vroeg stadium wie waarvoor verantwoordelijk is en dus hiervoor goed verzekerd dient te zijn. Bepaal ook wie uiteindelijk overkoepelend het evenement goed verzekerd. (trend besproken door kennispartner in de rubriek toeleveranciers Klap Evenementenverzekeringen ) 13 I.p.v. zelf een event app bouwen, lift mee met de specialisme van de verschillende tools en integreer deze met elkaar. Deze tools blijven zichzelf ontwikkelen, dit bespaart je development tijd & kosten. ( trend besproken door kennispartner in de rubriek toeleveranciers Networktables ) 14 Geef duidelijk inzicht in het ROI voorafgaand aan het event aan alle stakeholders.: Denk aan Content & Relevante contacten, redenen voor een sponsor/bezoeker om te komen - Zo verhoog je de Show up rate en sponsorship sales. ( trend besproken door kennispartner in de rubriek toeleveranciers Networktables ) 15 Maak van jouw bezoekers en sponsors event ambassadeurs met hulp van social media, en verhoog zo ticket sales. Laat ze delen welke sessies ze hosten, aan welke sessies ze deelnemen. Gebruik duidelijke hashtags. ( trend besproken door kennispartner in de rubriek toeleveranciers Networktables ) 16 Automatiseer het bijhouden van bezoekersaantallen van sessies/zalen. Als er een dekkend wifi netwerk is, dan kan dat daar wellicht mee. Een andere mogelijkheid is het inzetten van speciale sensoren die de aanwezige apparaten/bezoekers tellen. Zie het plaatje voor een voorbeeld. ( trend besproken door kennispartner in de rubriek toeleveranciers Fotoprom ) 17 De microbooth is DE item voor uw evenement. Hij neemt weinig ruimte in beslag, is snel, kwalitatief en multifunctioneel. U kunt zowel foto's maken en afdrukken als e-mail adressen verzamelen voor bijvoorbeeld een nieuwsbrief. ( trend besproken door kennispartner in de rubriek toeleveranciers Fotoprom ) 18 Fotorobot zal uw gasten vermaken, door dat de robot bediend wordt kan de robot door de hele ruimte rondrijden, maart niet uit hoe groot de ruimte is. Uw gasten kunnen op deze manier ter plekke een leuke, spontane foto maken. ( trend besproken door kennispartner in de rubriek toeleveranciers Fotoprom ) 19 Digitalisering zorgt ervoor dat we sneller en relevanter met elkaar kunnen communiceren. Digitale oplossingen zijn ruim beschikbaar, maar worden nog gelimiteerd gebruikt. Hoe kunnen we het papier en de inkt van een programmaboekje verantwoorden als iedereen een smartphone heeft? Bij EventInsight geloven we in simpele digitale oplossingen; een evenementenapp is bij ons zo geregeld. ( trend besproken door kennispartner in de rubriek toeleveranciers EventInsight ) 20 Meten is weten. Jarenlang heeft onze maatschappij veel waarde gehecht aan de perceptie van de consument. Het zeggen is een ding, het doen is een andere. Waarom meten we niet gewoon wat mensen doen in plaats van wat ze zeggen? EventInsight maakt gebruikersgedrag inzichtelijk en zorgt in een eindrapport ervoor dat u alle relevante statistieken van uw evenement bij de hand hebt. ( trend besproken door kennispartner in de rubriek toeleveranciers EventInsight ) 21 Privacy is belangrijker dan ooit, helemaal op gebied van data. Het is belangrijk uw gebruikers van te voren goed te informeren en uw beveiliging op en top voor elkaar te hebben. ( trend besproken door kennispartner in de rubriek toeleveranciers EventInsight ) 22 We horen vaak dat papieren media uit de tijd is. Toch is er nog nooit een medium geweest dat het veld moest ruimen ruimen voor een nieuw medium. (trend besproken door kennispartner in de rubriek toelveranciers PV- Magazine ) 23 Deze thesis komt oorspronkelijk van klassiek mediawetenschapper Marshall McLuhan. Hij zei: “A new medium is never an addition to an old one, nor does it leave the old one in peace. It never ceases to oppress the older media until it finds new shapes and positions for them.” (trend besproken door kennispartner in de rubriek toelveranciers PV- Magazine ) 24 Zoek samenwerkingen op met andere adverteerders om een nieuw product in de markt te zetten. (trend besproken door kennispartner in de rubriek toelveranciers PV- Magazine ) 25 Maak je registratietraject GDPR-proef ( trends besproken door kennispartner in de rubriek toeleveranciers De Registratiebalie ) 26 App’s met meerwaarde gekoppeld aan de registratie. Een App met alleen een programmaboekje is duur en wordt niet gebruikt. Zoek naar de “what is in it for me”. Hierbij is het personaliseren van de app vanuit registratie een must. ( trends besproken door kennispartner in de rubriek toeleveranciers De Registratiebalie ) 27 App’s waarmee standbemanning de badge van een bezoeker kan scannen ipv visitekaartjes uitwisselen. ( trends besproken door kennispartner in de rubriek toeleveranciers De Registratiebalie ) 28 Aan de registratie gekoppelde Informatiezuilen (zie TheNextEvent) om bezoekers snel en doeltreffend (digitaal!) informatie te geven. En het scheelt nog bomen ook! ( trends besproken door kennispartner in de rubriek toeleveranciers De Registratiebalie ) 29 Geef bezoekers inzicht in het proces naar het evenement dat verhoogt de commitment om te komen. (lagere no-show) ( trends besproken door kennispartner in de rubriek toeleveranciers De Registratiebalie ) 30 Integratie met derde partijen Steeds meer apps bieden een zogenaamde API (koppeling tussen systemen) waardoor integratie van andere software gemakkelijker wordt. Er zijn vele prachtige gespecialiseerde softwarebedrijven op het gebied van registratie of bijvoorbeeld CRM. Wij maken graag gebruik van deze expertise door onze software te koppelen in plaats van deze specialistische software zelf te ontwikkelen. ( trend besproken door kennispartner in de rubriek toeleveranciers Twoppy ) 31 Container/verzamelapps Apple heeft onlangs haar acceptatieproces voor de Appstore heeft aangescherpt. Hierdoor is het minder makkelijk om individuele apps op basis van bestaande code in de Appstore te plaatsen. Apple heeft de wens uitgesproken om als ontwikkelaar van event apps één app in de Appstore te plaatsen waarbinnen je vervolgens de app van het evenement selecteert waar je naar toe gaat. Uiteraard heeft Appendee hier direct op ingespeeld en begin dit jaar de verzamel app van Appendee in de Appstore geplaatst. ( trend besproken door kennispartner in de rubriek toeleveranciers Twoppy ) 32 AVG/GDPR Het zal niemand ontgaan zijn dat de aanscherping van AVG per 25 mei een feit is. Ook bij event apps heb je te maken met deze wetgeving. Al is de wetgeving niet nieuw maar het zet iedereen wel weer even op scherp. Uiteraard is Appendee klaar voor de toekomst! ( trend besproken door kennispartner in de rubriek toeleveranciers Twoppy ) 33 (instant) Video 34 Custom filters 35 Gepersonaliseerde items (fles met foto label, buttons, telefoon covers) ( trends besproken door kennispartner in de rubriek toeleveranciers Sharingbox ) 36 Maatwerk is key! Alles is mogelijk, zelfs tot aan begeleiding langs de douane op Schiphol en exclusieve pick-ups op luchthavens. ( trend besproken door kennispartner in de rubriek toeleveranciers VervoersProjecten Nederland VPN) 37 De event-organisator wil zich volledig richten op het evenement zelf Laat de vervoerspartner u daarom dan ook volledig ontzorgen wat betreft het vervoersvraagstuk. ( trend besproken door kennispartner in de rubriek toeleveranciers VervoersProjecten Nederland VPN) 38 Alles in stijl! Vervoer is meer dan een busritje. Laat uw gasten onderweg genieten van een lunch, terwijl de bus gestyled is in uw thema, tot de muziek en het beeld aan toe. ( trend besproken door kennispartner in de rubriek toeleveranciers VervoersProjecten Nederland VPN) 39 Het toepassen van integrale beveiligingsconcepten in plaats van de conservatieve inzet van beveiligers. ( trend besproken door kennispartner in de rubriek toeleveranciers Crowd Support ) 40 Informatiegestuurd werken op basis van data-analyse en inlichtingen, waaronder het toezicht houden en detecteren van afwijkend gedrag en sensing (het geautomatiseerd waarnemen door technische hulpmiddelen in te zetten als verlengstuk van menselijke zintuigen met het doel om op basis van die waarnemingen te alerteren.). ( trend besproken door kennispartner in de rubriek toeleveranciers Crowd Support ) 41 Beveiligingsconcepten die ondersteund worden door gebruik te maken van technische maatregelen. Denk hierbij aan de inzet van camera’s en voertuigvertragende maatregelen. Ook in de opvang en screening van medewerkers op een externe locatie zien we een trend ontstaan. ( trend besproken door kennispartner in de rubriek toeleveranciers Crowd Support ) 42 Stretchtenten geven events en festivals een boost in uitstraling en sfeer. Steeds vaker zie je ook deels of geheel bedrukte stretchtenten voor een bijzonder effect. ( trend besproken door kennispartner in de rubriek toeleveranciers Eurostretchtents )