Vergaderzaal gezocht: De 5 tips en tricks Door De Pluk Verhuur je vergaderzalen? Dan hoop je natuurlijk dat veel verschillende mensen je pand zullen bezoeken. Naast de standaardbezoekers ook mensen die normaal gesproken niet zomaar binnenlopen of die een stuk uit de richting wonen. Maar wat zorgt ervoor men voor jouw vergaderzaal kiest én er bij voorkeur ook nog eens terug komt? Hieronder een paar tips en tricks! 1.Bereikbaarheid Met vergaderingen komen klanten regelmatig met de auto of openbaar vervoer. Goede bereikbaarheid én parkeergelegenheid is een pré. Anders sta je als bedrijf al 1-0 achter voordat men binnen is. 2. Website Klanten die een vergaderzaal zoeken in een onbekende regio, googelen vaak. Zorg ervoor dat je de juiste adwords gebruikt op je site. Zo kom je bovenaan in de zoekmachine terecht. Daarnaast is het een pré als je website geschikt is voor mobiel. 3. Ben flexibel Hoe vaak komt het niet voor dat op het laatste moment toch het aantal deelnemers of zaalopstelling wijzigt? Calculeer dit in laat je klant nooit iets merken van je ongenoegen als er weer eens lastminute gevraagd wordt voor toch twee vegetarische lunchmenu’s. 4. Leer van je fouten Hoe? Maak tijd voor aftersales. Aftersales is het contact opnemen met de klant nadat ze van je diensten gebruik hebben gemaakt. Op deze manier kom je erachter wat de klant van je diensten vond en hoor je ook meteen of er nog tips zijn. Zo kom leer je bijvoorbeeld dat het niet handig is om een yogaklasje en een muziekles in de zaal naast elkaar te zetten. Logisch misschien maar er wordt niet altijd bij nagedacht. Pak hier je leermomenten! 5. Ken je klant Pas dan kan je passende service bieden. Is het een commerciële partij die niet gestoord wil worden tijdens de meeting of is het een dansgroep die graag halverwege nog een refill wil van hun karaf water? Klanten waarderen het als je van te voren naar hun ‘draaiboek’ vraagt en je daar vervolgens aan houdt.