Waarom eventmanagement software voor eventlocaties een zegen is? Door Smart Event manager Al vele jaren staat het beroep van eventmanager in de top 10 van meest stressvolle banen. En natuurlijk kun je dan zeggen: dan doe je jouw werk niet goed. Maar feit is dat je als eventmanager, bijvoorbeeld in een eventlocatie, vele tientallen eindjes aan elkaar moet knopen om tot een succesvol evenement te komen. En dat terwijl er gouden software-oplossingen zijn, zoals Smart Event Manager (SEM), waardoor jouw werk in alles verlicht wordt. Maar ja, ‘we doen het altijd al zo’ en ‘digitalisering en eventmanagement gaan niet goed samen’, zijn veel gehoorde drogredenen. “Pas als je er mee aan de slag gaat, komt je erachter dat je nooit meer zonder kan.” De voordelen van een eventmanagement softwarepakket voor locaties is simpel uit te leggen: tijdbesparing, geldbesparing, inzicht in alle onderdelen van je werk, eenvoudig reserveren, eenvoudig tot voorstellen, offertes, facturen en draaiboeken komen. Kortom, de ultieme efficiëntieslag. Maar met welk software pakket moet jouw eventlocatie in zee? Bij dergelijke softwarepakketten en digitale oplossingen kun je vaak een zekerheidje inbouwen door eerst de reviews te bekijken. Of nog beter, een referentiepersoon. Wat wil nou het toeval: bij Smart Event Manager werkt Linda Bosman-Vroling. Zij is voormalig eventmanager bij een eventlocatie in Amersfoort en werkte daar al met SEM software: “Als gebruiker is het eerst een softwaresysteem dat jouw oude vertrouwde manier van werken vervangt, maar in no time wordt het leidend in je werk. In de meest positieve zin van het woord. Of het nou gaat om to do’s inplannen, reserveringen verwerken, rust in je agenda, de stok achter de deur in de inzichtelijke planning…dit is een systeem dat jouw werk als eventmanager bij een locatie snapt.” Het is natuurlijk een soort uber-review, iemand die met een product werkt, daar zo tevreden over is en dan bij de toeleverancier van dat product gaat werken. “Ja, ik ben de ideale levende review voor Smart Event Manager”, lacht Linda. “Het softwarepakket werd bij de locatie waar ik werkzaam was al snel een soort maatje in mijn werk. De software bespaarde mij tijd, maakte mijn werk efficiënter en zorgde letterlijk voor verlichting en rust in mijn werk. Er was opeens veel minder rompslomp. Ik ging niet meer van het ene telefoontje naar het andere, maar liep in de pas met de softwareplanning. Het gaf mij niet alleen rust, maar er was ook tijd voor oprechte aandacht naar partners, collega’s en toeleveranciers.” Linda kent het gevaar van te gladde salespraat als het gaat om de meerwaarde van een eventmanagement softwarepakket. Ze is dan ook heel reëel: “Het is bedrijfsspecifiek wat de impact is van het gebruik van SEM. Als je al in een softwarepakket werkt en je stapt over naar SEM, dan is er zeker nog meerwaarde. Dit is het systeem dat in samenspraak met ervaren eventcollega’s is ontwikkeld en niet louter door softwareontwikkelaars. Dus ook al had jouw locatie al een softwareslag geslagen, met SEM heb je naast tijdwinst, efficiëntie, foutenreductie en inzicht in alle eventlijntjes, ook met één druk op de knop een draaiboek, offerte, factuur etc.” “Werk je nog op de ouderwetse manier. Excel, bellijsten, 3 verschillende online systemen? Dan is het effect en de meerwaarde van SEM echt enorm. Toch geldt voor deze groep hetzelfde als voor de eerste genoemde groep: de kracht van SEM is als je er even mee werkt. Dan komt dat moment dat je hardop aan je collega vraagt: hoe deden we het ooit zonder…” >> Bekijk ook diverse reviews van eventlocaties die al met SEM werken —---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Smart Event Manager: Kies de versie die bij jou past Organiseer je regelmatig evenementen en ben je op zoek naar een manier om dit efficiënter en gestroomlijnder te doen? Dan ben je bij Smart Event Manager aan het juiste adres. Wij bieden drie verschillende versies van onze software aan, zodat je altijd een versie kunt kiezen die past bij de grootte en complexiteit van jouw organisatie: Essentials voor kleine organisaties, Premium voor middelgrote en Enterprise voor grote instanties en complexe processen. Ervaar de kracht van Smart Event Manager, de meest geavanceerde en gebruiksvriendelijke software voor evenementenbeheer. Ontwikkeld met en door professionals uit de branche. Vraag een demo aan.