PR en Mediawaarde events: 5 trends Evenementen waar je PR en Mediawaarde mee wilt behalen, behoeven lef, durf en bovenal slimmigheid. In de tijd waarin we leven, zie je dat een aantal ontwikkelingen, trends deze soort evenementen vorm geven. EvenementOrganiseren.nl zette ze op een rij. Campagnemotor Dat opvallende media event als motor voor complete mediacampagnes. Het doolhof van zonnebloemen rond het Van Gogh Musuem is een mooi voorbeeld en in dezelfde sector eveneens het dagvuurwerk bij de heropening van het Rijksmuseum. De experience persconferentie De voorbeeld case van Lightyear waar de automotive media midden in de nacht naar de Theaterhangaar kwamen, is een perfect voorbeeld van hoe een persconferentie ook een event kan worden. Het event voor 1 persoon De 10 miljoenste bezoeker van het Rijksmuseum leidde tot ongekende mediawaarde. Viral online en in de massamedia, omdat de beleving van 1 persoon gedeeld werd. Extraperience Sponsoren die op events, festivals of waar dan ook sponsoring omzetten in opvallende activaties of services voor bezoekers van een event, doen aan extra experience (extraperience) en dat levert gouden PR en mediawaarde op. Influencer eventmarketing Wie het durft om de passende influencer in te zetten op het media event, is bijna verzekerd van een enorm bereik (zie ook de foto van de Magnum Mansion). Lees ook het artikel: PR & Mediawaarde - wat je wilt weten Trends, ontwikkelingen, tips, visie, cases, je vindt het allemaal in het Gouden Giraffe JAARBOEK, een uitgave van EventBranche.nl en EvenementOrganiseren.nl. Het JAARBOEK valt alleen op de deurmat van onze leden. Wil je 'm ook ontvangen? Word dan lid! Tip: lees ook deze artikelen PR en Mediawaarde events: hoe ze zich ontwikkelen Wat zijn PR en Mediawaarde events?