Brand Events - 4 voorbeelden om van te smullen Brand events laten je ervaren hoe en wat een merk is. Creativiteit kent geen grenzen, waarbij de valkuil is dat het ten koste gaat van de effectiviteit. Wij zetten vier voorbeelden op een rij; cases om van te smullen. Elk jaar organiseren EventBranche.nl en EvenementOrganiseren.nl de Gouden Giraffe-verkiezing. Deze award wordt in verschillende categorieën toegekend aan het beste wat ons land te bieden heeft op het gebied van live communicatie en experience marketing. Elk jaar weer is de concurrentie moordend, zeker in de categorie Brand Events. Dat betekent cases van hoog niveau, die veel inspiratie bieden. Maar uiteraard ook buiten onze landsgrenzen gebeuren mooie dingen. Wij hebben vier excellente Brand Events voor je op een rijtje gezet. 1. Interactieve videomapping - Pepsi MAX / Vrumona - AVEX Innovatie ten top. AVEX verzorgde een interactieve videomapping voor Pepsi MAX / Vrumona tijdens de Zwarte Cross. Dit Brand Event is een van de kanshebbers op het winnen van een Gouden Giraffe Award 2023. 2. Good Times Island - McDonalds Dit is een klassieker. McDonalds wist met dit Brand Event liefst 96% van de Nederlandse bevolking te bereiken. De campagne draaide om het bezorgen van spontane geluksmomenten van mensen die niet op vakantie gingen. 3. Magnum Classics Remixed - Unilever Over coole case gesproken: De Magnum Pleasure Residence, waar ijs-icoon Magnum Classic centraal stond en alles, maar dan ook alles in de mix werd gegooid. Van hip tot klassiek, van het Concertgebouworkest tot Maan. 4. Back to the Future met Samsung De ouderwetse klaptelefoon in een ultramodern jasje. Samsung lanceerde de Galaxy Flip4 geheel in stijl met een bijzonder festival. 5. Lightyear - Destination Daylight Een auto die rijdt op licht, waar anders kun je die het levenslicht laten zien dan op de plek waar het het langste licht is? Een bijzondere experience, op een bijzondere plek met een bijzondere auto. Tip: lees ook deze artikelen Gouden Giraffe Awardshow op 3 april in de TheaterHangaar Wat kun je leren van een awardwinnend brand event? Wat als er iets mis gaat? Een gouden les Brand events: trends en ontwikkelingen Brand events: van merk etaleren naar merkbeleving