Brand events: wat zijn het? Welke doelstellingen? Brand events, het is een beetje een container begrip, maar binnen de Gouden Giraffe Event Awards wordt het brand event omschrijving als "Evenementen om het merk te laden, te positioneren en/of te versterken middels een merkbeleving". Maar laten we definitie ook maar eens bepalen door het woord branding ook duidelijk te definiëren. Apple, Tesla, McDonalds, Coca Cola, Magnum (zie foto). Het zijn ijzersterke merken die direct een gevoel oproepen. Hoe bouw, onderhoud en breid je de kracht van je merk uit? Het antwoord op die vraag is: Brand events. Goed uitgevoerd hebben deze events een enorme waarde voor je merk. Stap met ons mee in de wondere wereld van het brand event. In dit eerste deel maar eens even kijken naar de definitie: Definitie: Wat is branding? Het woord brand kun je vanuit het Engels eenvoudig vertalen tot het Nederlandse merk. Branding is actief en is daarmee een bundeling van acties, communicatie, marketing en overige uitingen waarbij het merk uitgedragen wordt: het staat voor de uitstraling van een merk, het gevoel dat het oproept bij het publiek en het beeld dat ze bij een merk voor ogen krijgen. Geslaagde branding vanuit het merk zorgt voor een positievere lading van de consument jegens het merk, waardoor onder meer een sterkere positionering ontstaat en het merk zich daarmee in de wereld van duizenden merken een eigen plek toe-eigent. Definitie: Wat is een brand event? 'Evenementen om het merk te laden, te positioneren en/of te versterken middels een merkbeleving waarbij het merk laat beleven wie of wat het merk is en waar het voor staat.' Brand events: doelstellingen Doelstellingen van brand events Een brand event kan verschillende doelstellingen hebben. De overeenkomsten van al deze doelstellingen is dat ze direct waarde toevoegen aan het merk. Doelstellingen van een brand event: * Merkbekendheid * Merk laden * Merk positioneren * Merk DNA blootleggen * Fanbase vergroten * Ambassadeurs kweken * Sales vanuit merkbeleving * Sociale imago etaleren Tip: lees ook deze artikelen Brand events: trends en ontwikkelingen Brand events: van merk etaleren naar merkbeleving Brand events: wat zijn het? Welke doelstellingen?