EvenementOrganiseren.nl

Event fotograaf: dit zijn de fotomarketing trends

Door Sharingbox
Een evenement vereeuwigen? Een activatie en interactie moment creëren? Het kan door middel van foto's. Foto's horen bij elk type evenement, maar wat zijn de trends? Partner Sharingbox, de fototool voor aandenkens en data, deelt ze met ons.

De trends volgens fotomarketingtool Sharingbox zijn als volgt:

  1. Augmented reality
  2. Experiential marketing
  3. Immersive experiences
  4. Customer participation
  5. Next Level Content
  6. Hyper personnalisation

 

1. Augmented reality

Als het gaat om fotomarketing wordt AR de belangrijkste trend in 2020. In social media is al een invasie gaande als het gaat om filters over foto’s. Voor elk merk is er wel een speciaal filter te bedenken om opmaat AR belevingen te creëren.

2. Experiential marketing

De sleutel tot succes volgens de mannen van Sharingbox. De afgelopen jaren was er een daling te zien in het aantal tradionele campagnes. Marketing is de tool om klanten en toekomstige klanten in beweging te krijgen en te ‘engagen’. 


 

3. Immersive experiences

Op een actieve manier bezoekers onderdompelen in een merk, dat is het doel van deze manier van fotomarketing. Klanten ontvangen maar liefst 5000 meldingen/prikkels van merken per dag. Het doel van deze marketing is de klant een echte beleving bieden zodat ze jou wel onthouden. Denk eens aan onderstaande 'gravity box' waarbij je bezoekers het idee kan geven dat de wereld op zijn kop ligt.



4. Customer participation

Consumenten willen deelnemers zijn, in plaats van alleen ‘waarnemers’. Ze willen het gevoel hebben dat ze deel uitmaken van een merk. Een merk waarmee ze zich kunnen associëren qua persoonlijkheid en levensstijl

 


 

5. Next Level Content


Op sociale media wordt de mooiste content gedeeld. Influencers en merken delen steeds meer hyper-verfijnde inhoud.  Het type lifestyle-foto kan ook jouw eventgast aangeboden worden. 
 


 

6. Hyper personalisatie 

 
Het is het tijdperk van hyperpersonalisatie. Campagnes moeten doelgericht en gepersonaliseerd zijn en consumenten willen zichzelf herkennen in een merk.  Een goede tip om deze link te maken is om hen toe te staan hun eigen bericht aan jouw campagne toe te voegen. Dat doe je bijvoorbeeld op de volgende wijze. 

Tip: lees ook deze artikelen

Aanmelden nieuwsbrief

Wil je ook elke week een update ontvangen vul hieronder dan je naam en e-mail adres in.

x