Trap er niet in! Hybride eventtrajecten zijn de trend Trap er niet in! Ze schreeuwden om het hardst, de experience experts. Hybride events zouden de toekomst zijn. De ontwikkeling is anders. In tegenstelling tot wat de populaire roeptoeters doen vermoeden; het is niet de hybride eventvorm die 2022 gaat vormgeven. Het zijn hybride trajecten waar online en offline events elkaar slim en strategisch opvolgen, aanvullen en versterken. Hybride eventtrajecten staan middenin The Big 5 EventTrends 2022. Stop met het denken in het midden. Het hybride event is het niet. Zie de ongekende kracht en impact van hybride eventtrajecten. Om mogelijke spraakverwarringen voor te zijn, heeft Sjoerd Weikamp, hoofdredacteur van deze site, een toegankelijke definitie van hybride events opgesteld: 'Een hybride evenement is een fysieke bijeenkomst / live event, waar tegelijkertijd ook online publiek aan deelneemt. Zowel het fysieke aanwezige, als het online publiek kunmnen bij een hybride vorm op hetzelfde moment dezelfde ervaring of inhoud tot zich nemen vanaf verschillende locaties. Daar is bij het concept en de regie van het hybride evenement rekening gehouden met zowel de fysieke doelgroep als de online doelgroep. In de praktijk gaat het dan over 1 paraplu waar beide regiestromen (online en fysiek) samen hun effect hebben en zelfs letterlijk samenkomen.' Hybride eventtraject Daarbij zie je en herken je de kracht van hybride events du moment dat jouw doelgroep 'een reisdrempel' heeft. Er is niets mooiers en effectievers dan het bereiken van een doelgroep op afstand, middels een goed hybride eventtraject. De combinatie van live gasten raken en online het bereik van de live communicatie en experience marketing vele malen groter maken, is goud waard. De echte ontwikkeling zit in de hybride eventtrajecten. Wie een slim communicatietraject of marketingstrategie uitwerkt, waarbij live, online, virtuele en hybride events elkaar afwisselen, die is spekkoper! We zijn gewend aan online, aan interactie en input geven. Precies daar ontstaat een nog grotere kracht voor het live event. Met de input van je gasten, met de crowdsourcing tools in het voortraject en de slimme touchpoints in het natraject belooft de trend hybride eventtrajecten veel goeds voor de toekomst. The Big 5 EventTrends Wat zijn de vijf grootste Event Trends van dit moment? Sjoerd Weikamp, hoofdredacteur van deze site, zette ze op een rij. Daarbij staat dus Customer Experience met stip bovenaan, gevolgd door betekenismarketing, ook wel purpose marketing. De hybride eventtrajecten staat op de derde plaats. Zo ziet de volledige Top 5 eruit: 1. Customer Experience 2. Betekenismarketing 3. Hybride Eventtrajecten 4. Virtueel en digitaal 5. Contentmarketing Over Sjoerd Weikamp Sjoerd Weikamp is behalve hoofdredacteur van EvenementOrganiseren.nl en EventBranche.nl veelgevraagd spreker op congressen en events. Daarnaast is hij dagvoorzitter, columnist, presentator en lid van de Raad van Commissarissen van De Graafschap, uiteraard met Communicatie in de portefeuille. De manisch positieve Achterhoeker, zoals hij zichzelf graag noemt, heeft meer dan vijftien jaar ervaring in live communicatie en experience marketing. Tip: lees ook deze artikelen Betekenismarketing: Opmars is niet te stuiten Deelnemersregistratie alles wat je wilt weten Programma event: tips, do's en don'ts voor het programma van jouw evenement Customer Experience: de klant is géén koning Online event: 3 gouden tips voor content